Râmnicu Vâlcea: ce-a mai rămas din calea ferată Vâlcea-Vâlcele

Vă pun la dispoziţie nişte poze făcute de mine în data de 12 iunie 2011.
În poze apar gara Goranu (Râmnicu Vâlcea Est), podul peste Olt şi intrarea spre Râmnicu Vâlcea Nord.

Ca să înţelegeţi mai bine locurile fotografiate, le-am marcat cu “x” pe această hartă (muţumesc prietenilor de la Google):

În unele poze am adăugat într-un colţ o hartă cu locurile unde sunt făcute. Locul fotografiat este marcat cu “X”. Dacă apare şi un icon de aparat foto, el marchează locul de unde a fost făcută poza.

În imaginile următoare este gara Goranu (ce-a mai rămas din ea). Acum câţiva ani era locuită de ţigani, dar acum au plecat (or fi avut şi ei standardele lor).

Rest In Peace, railway!

Acum există asfalt peste terasament. Un mesaj destul de clar cu privire la sansele de reluare a construcţiei liniei.

Între timp, localnicii au găsit întrebuinţări pentru traverse. Aici cineva şi-a făcut un podeţ:

Observaţie: cele mai multe traverse erau din beton armat, dar existau pe alocuri şi din lemn.

Ne mutăm acum câteva sute de metri spre nord.Vă vine să credeţi sau nu, dar prin valea asta trecea cândva calea ferată:

Îmi cer scuze pentru calitatea proastă a fotografiilor. Toate pozele făcute în această vale arată aşa pentru că îmi uitasem aparatul pe modul macro (pozasem un melc mai devreme) şi mai şi ploua.

Acum ne mutăm spre podul peste Olt. Pozele ce urmează sunt făcute în altă sesiune foto, din aceeaşi zi (primele poze sunt făcute pe la prânz, iar cele ce urmează, seara, după ploaie). Nu am traversat podul de cale ferată, întrucât era prea mare riscul de cădere (nu a podului, ci a mea, că mai lipsesc din plăcile metalice peste care treceau pietonii). Acum vreo 10 ani îl traversam destul de încrezător, dar acum am preferat să nu mai fac asta.

Foarte tulbure, Oltul. De la ploi.

În poza asta se vede de la joncţiunea cu linia Râmnicu Vâlcea – Sibiu până la podul peste Olt:

Podul peste Olt văzut de pe barajul din nord:

… şi barajul din nord, văzut de pe podul de cale ferată:

Trebuie să mărturisesc că am şi o latură artistică, pe care o mai scot din când în când la iveală. Cu ocazia acestui articol, am compus o poezie.
Observaţie: poezia este un pamflet si trebuie tratată ca atare!

Ministrule, îţi doresc mult să mori,
Călcat de un tren ruginit;
Legat bine de şine, tu să implori
Să îţi fie cruţat un astfel de sfârşit.

Trenul e vechi şi încă reţine
Despre cât de mult aţi furat
Tu şi gaşca ta: kilometri de şine!
Şi pentru asta nu te-a iertat!

Trenul e bătrân şi nu mai poate
Să meargă singur, dar e împins
De foşti CFR-işti, puternic, din spate
Până ce viaţa ta se va fi stins!

Sunteţi liberi să reproduceţi această poezie, dar aş aprecia citarea sursei.

PS: Aveţi aici câteva linkuri externe, unde găsiţi mai multe poze (făcute mai demult) de pe parcursul întregii linii:

http://www.forumtrenuri.com/t301-excursie-ramnicu-valcea-blidari-pe-calea-ferata-valcea-valcele

http://www.railwayfan.ro/?ml=27&r=1

7 Comments

Filed under Railway related

7 responses to “Râmnicu Vâlcea: ce-a mai rămas din calea ferată Vâlcea-Vâlcele

  1. când se face calea ferată din Goranu (Râmnicu Vâlcea) ce ducea spre ruta Râmnicu valcea – Pitești in ce an se face ?

  2. Păi… din 1979 o tot fac. Chiar anul ăsta am citit o ştire cum că vor să reia lucrările. Tot timpul ei zic că se reiau lucrările. Mai greu cu practica, însă. La căi ferate se fură mai greu ca la drumuri rutiere. Nu prea se rentează, că nu ies comisioanele. Plus că şinele au viaţă mai lungă, deci nu poţi să le schimbi cum faci cu asfaltul. Sincer, nu cred că o să fie gata pe parcursul vieţilor noastre, decât dacă ne cuceresc iar nemţii şi o fac ei. Problema noastră e cu lipsa banilor (bine, ne dă şi UE bani, dar noi suntem prea “mândri” ca să îi luăm) şi cu terenul instabil (pe chinezi nu i-a împiedicat totuşi să facă în Tibet cale ferată pe un strat instabil de permafrost – adică sol îngheţat – de care au grijă să nu se topească, pentru că altfel li se scufundă terasamentul). Prin Argeş sunt alunecări de teren, şi asta e scuza politrucilor pentru impotenţa lor de a “finaliza” lucrările. Eu zic că e locul blestemat, că şi Meşterul Manole a avut probleme cu construcţiile în zona aia. Şi cred că ar trebui să aplicăm soluţia lui: luăm nişte politicieni şi îi zidim în viaducte. Şi tot zidim la ei până ce restul rămaşi în viaţă înţeleg să nu-şi mai bată joc de infrastructura din ţara asta.

  3. ALIN

    Să văd dacă în anul ăsta s-ar reface calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele ar trebui să se dea în folosință in 2018 dacă în 2017 este gata calea ferată ar trebui să circule trenurile în 2018 dacă nu este asa este o minciună

  4. bataie de joc in tara asta nu se mai face o cale ferata noua din 1990 si pana acum nici la calea ferata targu jiu – ramnicu valcea nici la calea ferata ramnicu valcea – valcele ( pitesti ) bataie de joc nici in 2050 nu se face cred

    • Văd că sunteţi foarte revoltat, şi vă înţeleg. Dacă vă consolează cu ceva, vă amintesc că nici autostrăzi nu se fac 🙂

      Mai sunt şi alte linii închise, cum ar fi Caransebeş-Subcetate:
      http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Caransebe%C8%99-Bou%C8%9Bari-Subcetate
      http://www.forumtrenuri.com/t645-211-subcetate-caransebes

      O listă cu linii desfiinţate se găseşte aici:
      http://www.forumtrenuri.com/t440-sectii-desfiintate

      Într-adevăr, ce se întâmplă acum e bătaie de joc. Şi situaţia nu se va schimba prea curând. CFR a fost furată prea mult, mai ales de proprii ei angajaţi, de la directori, până la banalii naşi. Tarifele pe calea ferată sunt prea mari. E mai ieftin să mergi cu microbuzul, aşa că e greu să rivalizezi cu transportul rutier. În condiţiile actuale nu cred că e profitabil să investeşti în deschiderea de noi linii. Ar putea fi, dacă nu s-ar mai fura atât la CFR. La CFR Călători, prea puţini oameni îşi iau bilet, iar soluţia “inteligentă” găsită a fost scumpirea biletelor pentru “fraierii” care şi le mai cumpără.

      Cred totuşi că pot fi deschise noi linii, care să fie profitabile, cu condiţia să fie operate de firme private. Sunt atâtea linii de unde CFR Călători s-a retras (pe motiv că nu erau profitabile – logic, dacă nimeni nu-şi lua bilet), şi unde acum circulă trenuri private care, ca să vezi, generează profit (oare de ce? pentru că la ei naşii nu închid ochii?). Asta e singura salvare pe care o văd eu.

      Până una-alta, săptămâna trecută am vrut să merg la Zilele Feroviare, doar că tradiţionala expoziţie de material rulant din Gara de Nord s-a anulat. N-a mai avut cine să vină. În alţi ani, mai veneau diverşi producători, mai ales români, care m-au surprins plăcut cu locomotive româneşti modernizate radical, precum şi cu automotoare şi vagoane româneşti. Anul ăsta, n-a mai venit nimeni. Şi de ce ar veni? Cui să vândă?

  5. ALIN

    nu știu cu să vândă dar am văzut ca îi obligă ăștia de la FMI pe guvernanți să facă calea ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea dar este adevărat că este scump acum 505 milioane de euro față de 350 de milioane de euro pe timpul lui Ceaușescu așa va trebuit . Și apropo mai este o cale ferată de făcut Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea ruta aceasta cand se face ? sunt două căii ferate abandonate Vâlcele – Râmnicu Vâlcea și Râmnicu Vâlcea – Târgu Jiu asta e.

  6. ALIN

    nu știu cui să vândă dar am văzut ca îi obligă ăștia de la FMI pe guvernanți să facă calea ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea dar este adevărat că este scump acum 505 milioane de euro față de 350 de milioane de euro pe timpul lui Ceaușescu așa va trebuit . Și apropo mai este o cale ferată de făcut Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea ruta aceasta cand se face ? sunt două căii ferate abandonate Vâlcele – Râmnicu Vâlcea și Râmnicu Vâlcea – Târgu Jiu asta e.

Leave a comment